Γεσθημανή


Η
Γεθσημανή δεν συνδέεται μόνο με την αγωνία και το πάθος του Κυρίου, αλλά και με
την Ταφή και την Μετάσταση της Παναγίας μας.
Ήδη από τον
4ο αιώνα, τα γεγονότα αυτά της Καινής Διαθήκης ταυτίστηκαν τοπογραφικά και οι
χώροι τους αναδείχθηκαν ως ιερά και λατρευτικά Χριστιανικά προσκυνήματα.
Σύμφωνα με
την Καινή Διαθήκη στη Γεθσημανή :
- Άρχισε
το μαρτύριο του Ιησού ( προδοσία – σύλληψη – δίκη – διαπόμπευση ).
- Προσευχήθηκε
ο Κύριος πριν το πάθος Του.
- Δέχτηκε
το φίλημα της προδοσίας.
- Συνελήφθηκε
ο Χριστός από τους στρατιώτες του Πιλάτου, τον όχλο και τους υπηρέτες των
Φαρισαίων.
α. Ναός Κοιμήσεως


Ο σημερινός Ναός που είναι από τα παλαιότερα κτίσματα της Ιερουσαλήμ, κτίστηκε από την Αγία Ελένη το 326 μ.Χ. προς τιμήν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.


β. Ο Τάφος της Παναγίας


Κωνσταντινούπολη.
Σήμερα η Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου του Αγίου Όρους.
Σήμερα η Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου του Αγίου Όρους.

Μεγάλη
πομπή ξεκινά κάθε χρόνο στις 25 Αυγούστου από το μετόχι της Παναγίας δίπλα από
το Ναό της Αναστάσεως, μεταφέροντας τη θαυματουργική εικόνα της Παναγίας από το
μετόχι στον Τάφο της.
Στις 27 (με
το παλιό ημερολόγιο) Αυγούστου το πρωί ψάλλοντα τα επιτάφια εγκώμια της
Υπεραγίας Θεοτόκου, κατά
τον τρόπο των επιταφίων εγκωμίων της Μεγάλης Παρασκευής και περιφέρεται ανθοστολισμένο
κουβού-κλιο με την Εικόνα της Κεκοιμημένης Παναγίας.
Στις 28 Αυγούστου,
τιμάται η Κοίμηση της Παρθένου με πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία.

Βγαίνοντας
από το Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου και προχωρώντας προς το όρος των ελαιών
δεξιά υπάρχει κήπος από ελαιόδεντρα που μερικά χρονολογούνται από τα χρόνια του
Χριστού.
Εδώ κατά την παράδοση ο Ιούδας οδήγησε τους Γραμματείς και Φαρισαίους και Του έδωσε το φιλί της Προδοσίας « και φιλήματι παρέδωκεν αυτοίς τον Κύριον ». (Ματθ.26, 36. Μαρκ.14, 32.Λουκ.:22, 39. Ιωαν.: 18).
γ. Ελαιώνας


Εδώ κατά την παράδοση ο Ιούδας οδήγησε τους Γραμματείς και Φαρισαίους και Του έδωσε το φιλί της Προδοσίας « και φιλήματι παρέδωκεν αυτοίς τον Κύριον ». (Ματθ.26, 36. Μαρκ.14, 32.Λουκ.:22, 39. Ιωαν.: 18).


Επίσης Εδώ δίδαξε ο Κύριος την Κυριακή προσευχή γνωστή σαν « Πάτερ ημών ».

δ. Η Εκκλησία των Εθνών


Αργότερα
χτίστηκε από τους Σταυροφόρους τον 12ο αιώνα και καταστράφηκε και αυτός
αργότερα. Ο νέος
Βασιλικός Ναός ( σημερινός ), χτίστηκε πάνω στο σχέδιο του Βυζαντινού την περίοδο
1920- 1924.
Ονομάζεται
και Εκκλησία των Εθνών λόγο της οικονομικής προσφοράς αρκετών χωρών, για την
ανέγερσή του. Στον Ναό αξίζουν προσοχής τα 3 θαυμάσια μωσαϊκά που απεικονίζουν «
το φίλημα του Ιούδα »,
« το Χριστό εν Αγωνία » και το « ΕΓΩ ΕΙΜΙ».
ε. Η Χρυσή Πύλη


Θα
παρατηρήσει και θα δει τη “χρυσή πύλη” που είναι μια από της 8 πύλες των τειχών
και σήμερα παραμένει κλειστή. Από αυτήν την πύλη πέρασε ο Κύριος καβάλα στο
πουλάρι την Κυριακή των Βαΐων. Επίσης από την ίδια πύλη μπήκε στην Αγία πόλη
και ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος επιστρέφοντας θριαμβευτικά από τους νικηφόρους
πολέμους του εναντίον των Περσών το 629 μ.Χ. φέρνοντας μαζί του τον Τίμιο
Σταυρό, που οι Πέρσες είχαν αρπάξει από την Ιερουσαλήμ κατά τις επιδρομές τους. Αυτόν ο
Ηράκλειος ύψωσε στης 14 Σεπτεμβρίου το 629 μ.Χ. πάνω στο Γολγοθά.
Έκτοτε
γιορτάζουμε κάθε χρόνο την Παγκόσμια “ Ύψωση του Τιμίου Σταυρού ” αυτήν την
ημέρα.
Η πύλη από
τους αρχαιότατους χρόνους παρέμεινε κλειστή. Άνοιγε μόνο μια φορά το χρόνο, την
Κυριακή των Βαΐων, για να περάσει ο Πατριάρχης, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής
εισόδου του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα.
Από την
εποχή του Ομάρ Χαττάπ, δεύτερου διαδόχου του Μωάμεθ, η πύλη κτίστηκε σαν
περιττή για την ασφάλεια της πόλης. Η κλειστή
πύλη φέρει δύο ονόματα. Εξωτερικά λέγετε: Πύλη της μετανοίας, και εσωτερικά : Πύλη
του ελέους.
στ. Η Κοιλάδα του ¨Ιωσηφάτ¨


Από εδώ πέρασε πολλές φορές και ο Κύριος πηγαίνοντας η επιστρέφοντας από το όρος των Ελαιών.

Συνδεδεμένη
με την ερμηνεία αυτήν είναι και η παράδοση ότι ή “Χρυσή Πύλη η κεκλεισμένη ή
κατά ανατολάς” πού βλέπει προς την κοιλάδα του Ιωσαφάτ θα ανοίξει κατά την
Δευτέρα Παρουσία.
Κείμενα
από Πτυχιακή Εργασία Ευαγγελιάδου Δέσποινας με θέμα «Προσκυνηματικός Τουρισμός»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου